Vége az öregedés korának? nincs többé öregkori betegség sem? Fontos dolgot jelentettek be

James Kirkland, a biokémia doktora és Tamar Tchkonia, a Mayo Clinic molekuláris biológusa nagy erőkkel kutatják az öregedés megállítására irányuló kísérleteket.

Tanulmányaikból kiderült, hogy a régi, már nem osztódó sejtektől való megszabadulás az idős és a fiatal szervezetek regenerációjában is segíthet. Ezek az „öregedő” sejtek károsodás, stressz vagy csak a múló idő miatt már nem osztódnak tovább, de nem is pusztulnak el.

A teljes sejtpopulációnak csak egy kis részét teszik ki, egy tanulmány szerint az idősödő egerek egyes szerveiben a sejtek csupán 36 százalékát.

Ezek azonban nem tűnnek el a szervezetből és különféle anyagokat bocsátanak ki, valamint gyulladásokat idéznek elő.
Ezzel az időskori betegségeknek is véget lehet vetni.

Vagyis elérhető karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy leszámoljunk valamennyi olyan betegséggel, mely főleg a kor előrehaladtával lesz jellemző.

Kirkland és Tchkonia feltételezései szerint a szenolitikumok segítségével megelőzhetők, késleltethetők, enyhíthetők vagy akár meg is fordíthatók az időskorral összefüggő betegségek.
Ez az úgynevezett szenosztatikus, az öregedést elnyomó hatás, amely során az öregedő sejtek meghalnak, az egészségesek viszont nem károsodnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy majd örökkön örökké élhetünk, de jelentősen meghosszabbítható lesz az átlag emberi életkor.

Korábban talán csak az oltások elterjedése, a javuló életkörülmények és az iparosodás hozott le nagyobb átlagéletkor emelkedését az emberi történelemben.

Legalábbis a tudósok már egyértelműen az “örök élet” kapujában vannak.

Szólj hozzá a cikkhez