menu
A McLaren Grand Tourer változata sportosabb a legtöbbnél. De sokkal kevésbé "nézz rám" jellegű, mint az átlagos szuperautó - és ez határozottan jó dolog, mondja Mark Hedley.

HA KÉTSZEMÉLYES sportautót szeretnél vásárolni, akkor kevés olyan van, amelyik nem szenved képmutatási problémáktól. Az olaszok túl feltűnőek; a németek túl mindenütt jelen vannak; a japánok túl konzervatívak; és az amerikaiak túl hangosak.

Ezért maradnak a talpraesett britek.

Az Aston Martin, a Lotus és a McLaren mind olyan vonzó és látványos kétszemélyes autókat gyártanak, amelyeket a bolygón sehol máshol nem találsz.

Ami a látványosság és ritkaság együtthatóját illeti, nehéz legyőzni egy McLarent. Az összes közül - legyen szó azokról, amelyeknek sok számuk van (570, 675, 720, 765) vagy azokról, amelyekből nagyon kevés készült (Senna, Speedtail, Elva), úgy gondolom, hogy a legmenőbb közülük a GT. Különösen a Stealth Badge Package-el.

Ez a legvisszafogottabb a McLaren kínálatában - és a legkifinomultabb.

De egy pillanatra se gondold azt, hogy ez unalmas. Nyomd meg az indítógombot, és a 4,0 literes V8-as motortól érkező hang azonnal elárulja, amit tudnod kell: izgalmas utazás vár rád.

Gázt adva 60 mérföldre óránkénti sebességet érsz el 3,2 másodperc alatt; egy negyed mérföldet 10,7 másodperc alatt teszel meg, és folytatod, amíg el nem éred a 203 mérföld/órás sebességet. Több mint 610 lóerő és 630 Nm nyomaték ilyesmit tesz egy autóval - főleg, ha az nagyrészt szén-szálból készült, így alig több mint másfél tonna a súlya.

Mivel a motor közvetlenül a vállad mögött van, valahogy jobban kapcsolatban érzed magad az autóval - hallva minden turbó által keltett csodás pörgést és zümmögést.

Az autó kanyarodása lenyűgözően pontos - olyannyira a talajhoz van szegezve, mintha gyökereket eresztett volna. Ugyanakkor a felfüggesztést újrahangolták, puhább első rugókkal, így kevésbé rázkódik, mint a pályára fókuszált társai. Mivel McLaren, hátsókerék-meghajtású, így ha elég keményen nyomod, a hátsó rész elkezd elengedni. De inkább egy hosszadalmas búcsú, mint egy középső ujj az arcodba. Szóval, mi teszi a McLaren GT-t Grand Toureré, és nem szuperautóvá?

Nos, a legnagyobb különbség a csomagtér. A motorháztető alatti csomagtárolón túl hátul is van tárolóhely - ráadásul egy igen egyedi. A McLaren lényegében a világ leggyorsabb ferdehátúját készítette el.

Nyomj egy gombot, és a hátsó ajtó felnyílik, felfedve egy 15 köbös csomagtartót. Elegendő helyet biztosít a csizmák és kabátok számára, és merem mondani, néhány golfütő számára is.

A GT jellemzői közé tartozik a pazarabb belső tér: alapfelszereltségként Nappa bőr kárpit található, és ha kedved tartja, kasmírban is rendelheted. A McLaren belső terei világszínvonalúak - organikus és folyamatos a dizájn, mintha Frank Gehry és Antoni Gaudí autótervező iskolában találkoztak volna.

Egy dolog, amit érdemes választani, az a 12 hangszórós Bowers & Wilkins rendszer - nem csak jobban szól, de a B&W védjegyes sárga mélynyomók is menőbbnek tűnnek.

Negatívumok? Nincs Apple Carplay. Vagyis nincs Waze. Ráadásul, ha esik az eső - amely előfordul, mert Angliában vagy - és felemeled a hátsó tetőt, meglehetősen sok víz csöpög be a csomagtartóba. De hát, pakold tele a csomagtartót vízálló ruhával és gumicsizmával, és kevésbé lesz probléma.

Őszintén szólva, amint elkezded vezetni a GT-t, soha többé nem akarsz kiszállni belőle. A Grand Tourer lényege, hogy kellemes hely legyen. Vágj bele a McLaren GT-vel egy szabad úton!

 

Szólj hozzá a cikkhez


Ezek is érdekelhetnek

Facebook -beszélgetések