menu
A Rolex hírneve az ikonikus órák idővel történő, halk evolúciójára épül, de idén félretette az óvatosságot és olyan figyelemfelkeltő újításokat vezetett be, amelyek biztosan beszédtémát fognak szolgáltatni az iparágban.

2022-ben a svájci óriás a globális órapiac kiskereskedelmi értékének 29,2%-át adta, a vállalat értékesítése pedig elképesztő 9,3 milliárd CHF-ot ért el. Biztosíthatom önnek, hogy ez nem nyomdai hiba.

Az adatokat a Morgan Stanley által készített, a svájci óraipar éves jelentésében gyűjtötték, amely csak alátámasztja a Korona uralmát.

Éppen ezért minden évben az órakereskedők és a média kapkodnak, hogy lefoglalják a Rolex időpontjait a Watches & Wonders-en, hogy lássák, mit tartogat a márka a következő 12 hónapra. Elkerülhetetlenül minden döntése hatással van és alakítja a piac többi részét.

Azonban a Rolex nem tart nagyszabású bemutatókat, nem vezet be vadonatúj kollekciókat, és nem lép meg drámai együttműködéseket. Nem a címlapsztorik generálásával foglalkozik, és természetesen soha nem rázza meg megrendíthetetlen státuszát.

Ez nem azt jelenti, hogy ellenzi a különös részleteket - ahogy azt a GMT-Master II 'Destro' is bizonyította tavaly -, ez azt jelenti, hogy a legtöbb esetben a Rolex ragaszkodik a bevált és megbízható módszerhez, amikor gondosan frissíti a 1950-es és 1960-as évek ikonjait, javítva őket  ügyfélbázisuk számára, lenyűgöző finomítások során.

Van egy vadonatúj kollekció, nagy változások több nagy nevű modellben, és valami, ami csak úgy jellemezhető (legalábbis a Rolex szintjén) mint őrültség. Eléggé impozáns a repertoár.

Aztán ott van a meglepően hosszú lista az idén leselejtezésre váró órákról, beleértve a szeretett Rolex Milgauss és Cellini kollekciókat, amelyek mind megszűntek. Kétségkívül mindkettő nagy siker lesz a frissen alapított hivatalos Rolex Certified Pre-owned programban.

PERPETUAL 1908

Tehát pontosan mit is látunk? A 1908-as modell 39 mm x 9,5 mm-es tokkal rendelkezik sárga vagy fehér aranyban, egy 1931-es referencia által inspirált puritán számlappal, amely fehér vagy füstös fekete színben kapható. Nagyszerű látni, hogy a Rolex megnyitja a csapot ezzel az új öltönyös órával, olyan szép részletekkel, mint a bordázott élek, a kard alakú mutatók, a facettált indexek és az arab számok, valamint a vasúti fejezeti gyűrű a számlap külső peremén.

Ha ezt várhatjuk a Perpetual kollekciótól előre, azt kell mondanunk, hogy ez betölti a részt a Rolex kínálatában - kicsit közelebb áll a már leárazott Cellini kollekcióhoz, és nagyon trendi a vintage stílusával. Az már más kérdés, hogy a Korona képes lesz-e hű gyűjtőit rávenni, hogy 18 500 fontot fizessenek az élvezetért.

Miért 1908? Abban az évben regisztrálta először Hans Wilsdorf a "Rolex" nevet Svájcban, és ezzel elindította egy ikon születését. Talán itt a Rolex egy modern ikont alkotott.

DAYTONA

Kicsit kevésbé meglepő hírekben a Rolex megünnepli az ikonikus (ott az a szó megint...) Daytona kollekció 60. évfordulóját, néhány kisebb, de jelentős változtatással. Először is, az óratokot áttervezték, hogy elegánsabb profilt hozzanak létre, a legfontosabb változás pedig az 0,5 mm-es csökkentés a tok vastagságában, ami 11,9 mm-re csökkent. Ez zene a fülének mindenkinek, aki úgy gondolta, hogy az eszközóra kicsit nagyobbnak tűnt, vagy talán túl büszkén ült a csuklóján - ebben a tekintetben a fülek egy kis kiegyenesítése is hasznos volt.

 

A számlap is kapott egy kis felújítást, kissé kisebb almákkal és óramutatókkal, valamint egy új körbefutó gyűrűvel a tachyméter kereten, hogy a Cerachrom igazán kiemelkedjen.

Azonban ami meglepte az embereket, hogy az új platina modell most mutatóóra hátlappal rendelkezik, ami az első alkalom, hogy ilyet láttunk egy Rolex sportórában, ráadásul a mozgáson belüli díszítéssel és egy új kivágott lengőtömeg 22 karátos arannyal készült – igen, ugyanaz, mint a Perpetual 1908-nál.

Az igazság az, hogy kétszer is meg kell nézni az összes apró változtatást, de láthatjuk, milyen irányba halad a Rolex zászlóshajós kollekciójával. Minden a kis extra elegancia érdekében történik. Ezzel nincs semmi baj.

EXPLORER 40MM

Még a Rolex színvonalához képest is a Explorer egy igazi klasszikus. A 1953-as ikon, amely Sir Edmund Hillary és Tenzing Norgay hegymászók csuklóját díszítette történelmi jelentőségű Mount Everest megmászásuk során ugyanabban az évben, a tökéletes eszközóra, és azóta is alapvető része a Rolex kínálatának.

Az idei újdonság a nagyobb, 40 mm-es Explorer – ez a legnagyobb Explorer valaha. Ha ismeri a 2016-ban bemutatott 39 mm-es Explorer ref.214270 modellt, akkor nehéz lenne túl sok esztétikai különbséget találni az új verzióban, de a lényeg, hogy ez az első alkalom, amikor a Rolex egyszerre két különböző tokméretet kínál híres modelljéhez: 40 mm-es és a történelmileg pontos 36 mm-es méretet, amelyet legutóbb 2021-ben frissítettek.

Ez a tipikus Rolex evolúció, amelyet azzal magyarázunk, hogy az órakészítő meghallgatta az ügyfelei igényeit.

YACHT-MASTER 42 RLX TITANIUM

Előbb-utóbb meg kellett történnie, de a Rolex végre áttért "a sötét oldalra" első teljes mértékben titániumból készült sorozatgyártású órájával. A Yacht-Master 42 kollekció keretein belül a saját RLX Titanium (5-ös fokozatú titánium, egy Rolex csavarral) kerül felhasználásra mind a tokon, mind a szíjon, ami egy olyan órában nyilvánul meg, amely több mint 30% -kal könnyebb, mint az acél társa - érezni fogod ezt a különbséget a csuklódon.

A titánium Yacht-Master esetében igazán meggyőző érv, ha figyelembe vesszük a könnyű, korrózióálló, nem mágneses és antiallergén anyag gyakorlati alkalmazásait a tengeri környezetben. Ez egy sportóra, amelynek sportos hitelesítői többszörösen megnövekedtek. A megrögzött Rolex rajongók szintén emlékezhetnek arra, hogy néhány évvel ezelőtt a vitorlázás királyi alakja, Sir Ben Ainslie egy titánium Yacht-Master prototípust viselt szíjjal.

GMT-MASTER II

A GMT-Master II nem mutat lassulásra utaló jeleket. Kétségkívül a család két legújabb tagja, az egyik 18 karátos sárga arany, a másik kétféle acél és sárga arany kivitel, csak olajat önt a tűzre.

Több év szünet után ez a sárga arany üdvözlése a GMT-Master II kollekcióban, amely mostanáig megelégedett a változó keret színekkel, szemben az eltérő tok anyagokkal. Mint kiderült, ez a két új modell keretváltáson is átesik, ezúttal az értékes fémet egy monokróm fekete és szürke kombinációval kontrasztálva, ami egyszerűen fantasztikusan néz ki.

OYSTER PERPETUAL ‘CELEBRATION’

Az elmúlt években a Rolex a belépőszintű Oyster Perpetual kollekciót használta üres vásznak néhány a márka hangosabb, inkább „művészibb” számlap-dizájnhoz. 2020-ban láttunk néhány pasztellszínű számlapot, 2021-ben pedig egy meglehetősen vonzó pálmamotívumot, de most a Rolex még tovább merészkedik egy játékos buborékos dizájnnal, amit „Celebration”-nek neveznek.

31 mm, 36 mm és 41 mm méretben kapható, a lakkbevonatú számlapon színes „parti lufik” (ha tudni akarjuk, 51 darab) fedik egymást rózsaszínben, kéken, sárgán, pirosban és zöldben – valóban, ugyanazok a színek, mint amelyek a 2020-ban bemutatott pasztell számlapokon szerepeltek – türkiz alapon.

OYSTER PERPETUAL DAY-DATE 36 'JIGSAW DIAL'

És íme: egy olyan óra, amely olyan nem-Rolex-szerű, hogy amikor elénk helyezték, majdnem kiköptem a kávémat. Ismerkedjünk meg a Day-Date 36 "Jigsaw Dial" néven ismert, azaz a Rolex emoji órával. Igen.

Kezdjük az alapokkal. Ez egy 36 mm-es Rolex Day-Date, amely a szokásos öltönyös Oyster tok kialakítással, az ikonikus barázdált lünettával és a Cyclops dátumablakkal rendelkezik. A Rolex itt 18k fehérarany tokanyagot is választott, ami csodálatosan fényűző megjelenést kölcsönöz a megszokott Day-Date esztétikának.

Először is, ez egy Day-Date, amely sem a napot, sem a dátumot nem mutatja. Ehelyett a napi funkciót különböző színekben nyomtatott hét pozitív szó váltja fel, mint például „Boldog”, „Örökkévaló”, „Hálás”, „Béke”, „Hit”, „Szeretet” és „Remény”. A 3 óránál a dátumot 31 Rolex által tervezett emoji váltja fel, beleértve a szivárványokat, szíveket és állatokat. 

Szólj hozzá a cikkhez


Ezek is érdekelhetnek

Facebook -beszélgetések